Trött söndag

Äntligen söndag och fint väder är det med. Vaknade upp med ett ryck, kramp i vader och tår. Känslan att allting låser sig är rätt panikartad, studsar upp som om man var 20 år, lika snabbt och vigt. Dricker lite vatten och stretchar lite sen tillbaks i sängen och så har det varit hela natten.
Var borta hos goda vänner igår, vi snackade gott, åt gott och drack gott. De hade lagat en räkpaj och en tacopaj, där fanns lite goda ostar, pepperonis, oliver ja, lite plock och gott bröd. Öl eller vin till det, tog faktiskt öl, tycker inte om vitt vin det smakar mest saft tycker jag. Ibland så går det bra med vitt men det ska vara ett spec, distrikt och märke. Nä det blev öl och snaps till maten. Mätta och goda så serverades kaffe med kaka, kladdkaka?? utan grädde och kakan var ett viktväktarrecept, hur god var den på en skala 1-10? 1 får jag nog säga, smakade mjöl, äggvita och luft. Nä där blev det minuspoäng. Kaffet och Wirren var däremot gott. NU äntligen var det dags för vårt kortspel, vi spelar alltid Gin ´n Rummy och till det har vi massor av godis, snacks och dricka. Lösgodis, chips, nötter, öl, wirre och denna gång rom.
Halv två på natten avslutades spelet och jag ¨moi¨stod som segrare med 500 p mot de andra som kom upp i 800 och 1000 p. Jippie jag vann, en truddelutt för mig tack.
 
Idag söndag så står det bakning och ishockey på agendan. Jag ska ge mig på ett surdegsbröd och ev lite kanelsnäckor och emellan så blir det finalen i hockey.
Kanske kan det bli en promenad också, det är ju fint väder i skåneland idag, sol, sol, sol och 7 grader varmt.
 
Nu ska jag ut i köket och få ihop lite scoones till frukost.
 
Lev väl i solen
 

Kommentera här: