Söndagsmorgon med solsken

Vaknar lite för tidigt med tanke på hur sent det blev igår. Var inte i säng för halv två och det är inte denne svensken van vid. Brukar bli trött vid nio, tio tiden. Det är väl åldern tror jag, nä skojade bara. det är bara så.
 
Trevligt sällskap igår med kompisar som vi inte träffat på länge. Mycket att snacka om. God mat tyckte alla, utom jag. Ja det var väl inte äckligt men jag tyckte att det smakade som en vanlig tråkig tomatsås. Vi hade nämnligen något som heter Pappardelle med jägarens kyckling. Den utgavs sig i receptet att det skulle smaka och dofta som vitlöks och persiljedoftande kyckling ur ugn. Jag gjorde som där stod samt kryddade enl. min egen smak, MEN icke.
 
Till snacks/förrätt blev det antipasti med lufttorkade skinkor, rökta korvar, oliver, fetaost och mozzarella, det var en höjdare i alla fall. Huvudsaken är att gästerna tyckte om det eller så sa dom det bara, vem vet.
 
Mycket snack om London, vi åker på torsdag och dom hade varit där i höstas. Många tips på shopping, affärer och vad man ska handla. Ett varuhus är Marks and Spencer, bra priser. Sport och träningskläder handlar man på Lillywhites de lär ha det mesta på 5 våningar. Skor ska tydligen vara bra att handla på något som heter Clarke, en skokedja kan jag tänka mig. Vi får se vad det blir. Vi åker med Norwegian dit, landar på Gatwick airport och där får vi inte checka in något bagage eller vi har inte betalat för det men hem åker vi med SAS från Heathrow och där ingår 22 kg bagage att checka in, tur för då kan vi shoppa loss. Är det någon som har lite tips på fler affärer och shopping så kommentera gärna.
 
Lite bilder på mat och dryck.
 
Grunden till huvudrätten, Pappardelle med kyckling
 
 
Antipasti
 
Vin och vatten
 
Cheescake med lime och hallontäcke

Kommentera här: