"Snart" Påsk

Sitter och blickar tillbaka på helgen som gått och konstaterar att jag har promenerat en fruktansvärt många meter, steg, kilometer eller varför inte rent av hur många mil. I fredags blev det en golfrunda med TK en kompis från byn, vi spelade på den sk. Skottska hedbanan i skåne, Tegelberga. Hyggligt väder men en massa vind. Vi startade med en god lunch på klubben, Wienerschnitsel och stekt potatis, bröd och sallad ingick i menyn. Ja, en Loka naturell fick det bli. Ingen alkohol ihop med sport eller vad man nu säger, men efteråt sitter det fint med en Whiskey och en dusch. Jo, 18 hål blev det och säkert mer än en mil i steg.
 
På lördagen var det dags att få ut frun på sin cyckel så Mathilda och jag kunde åka till Dormy med min järnsexa, en stor spricka i skaftet, tur jag såg det annars kunde det hända en olycka, tänk om någon hade fått klubbhuvudet i sitt eget huvud. Usch vill inte tänka på det bara.
Jo de kunde fixa mitt skaft, för 800 spänn, hmmm bättre att köpa en begagnad klubba på nätet eller vara utan sexan så länge. Eller, köpa nytt järnset.
 
Söndag kl 07:30, klockan ringer. Det är dags att stiga upp, klä på sig golfstassen igen. 09:10, det är dags för nytt utslag på Tee. Vinden ännu värre än i fredags och risk för regnskurar. Vi klarade oss med en liten skur och en hagelby. Det riktiga regnet kom inte föränn vi var färdiga och skulle gå in i klubbhuset för att kora vinnaren, vilket inte var jag. Ytterligare 1-1,5 mils traskande.
Igår måndag var jag och Mathilda ute i bokskogen och traskade 5 km, man behöver lite flås och kondis, känns på banan efter en del hål. Pust, suck och stön.
 
Nu kan det bara bli bättre. Nu kommer Påsken med riktigt vårväder och en del golf, trädgårdsarbete och lite god mat med familjen, tre generationer kommer på påskmat och påskdricka påskdagen. Välbekommna alla.
 
Ägg och sill med dill, öl och snaps därtill.
 

Kommentarer:

1 Gubben:

Här kommer det bli en lugn påsk med familjen. givetvis kommer vi grilla och lite vin blir det till det. annars kommer jag försöka kurera mig inför veckan efter påsk. Är alltså hemma just nu med en ständig huvudvärk.

Svar: Glad påsk på dig. Hoppas huvudvärken försvinner med vinet.
Bossen

Kommentera här: