Skärtorsdag och halv dag på jobbet

Kommer till jobbet och inser att det är skärtorsdag. Någonting är fel??? Alla våra kvinnliga medarbetare är kvar på jobbet, skulle inte dom ut och resa?
Jag frågade en av dom om de hade missat något. Hon stirrade på mig undrande med en trött blick och frågade, vad då?
Blåkulla svarade jag, skulle inte ni ut på kvasten och resa till blåkulla. Jippi vilken reaktion jag fick.
 
Ialla fall, nu är det snart långledigt med lite god mat och dricka. Fint väder har jag oxå beställt och det kommer på lördag fick jag till svar, lång leverans denna säsong.
 
Dagen idag börjar med ett besök från en leverantör, hoppas han har med sig något gott, bullar, ost osv. mötet är ju ändå vid nio och då är det frukosttid.
 
Sen vid lunchtid så sticker jag. Dags att handla påskamat lika bra att göra det så fort som möjligt så allt man vill ha är kvar i diskarna och att man kommer hem fortast möjligt. Ägg, sill, lax.......... ja ni vet, det vanliga och det man måste handla i specialbutik är redan inhandlat.
 
Hoppas på lite trädgård, solning och mys. Hoppas även på en del golfspel, ialla fall blir dt på söndag då andra deltävlingen på touren går av stapeln.
 
  
 
   
 
 
 
 
 

Kommentera här: