Äntligen fredag.

Ja fredag med en lång härlig helg i sikte. Nu hoppas vi på ett kanonväder. Vädret ska bidra till lite trädgårdsarbete typ gräsklippning, verkar som om det redan börjat växa, gräset alltså. Klipper jag det nu idag så kan jag öva chipning i trädgården, små korta slag med golfklubba som får bollen att lätta från marken och sedan limmas på green vid flaggan och hålet.
 
Mat handling är redan avklarat, endast mat för ikväll. Får väl handla lite mer i morgon. Ikväll blir det en potatisgratäng med baccon i, allt i en form och in i ugnen en timme, kanske ett glas vin till det, vi får se.
En sak är säker! Let´s dance kommer INTE att ses ikväll. I kväll e de jag som bestämmer, jag är nämligen gräsänkling en kväll till och då.......
Nä, kanske blir det någon serie typ The Blacklist eller något liknande, har i alla fall 13 avsnitt kvar att titta på så det ska väl räcka för ikväll.
 
Lite städning skulle vara på sin plats i morgon med undanplock och dammsugning, inte för det är stökit och skitigt nu men det är nog bäst så ändå.
Behöver komma ut på övningsbanan och rangen lite imorgon. Chip, Pitch och puttning, ja det måste jag öva på. Som sagt det är första deltävlingen på Touren på söndag. Vi börjar med ett årsmöte och en diger agenda. Efter mötet så är det lottning för vilka som ska spela ihop. 2 fyrbollar och e treboll blir det, vi är 11 st som ska göa upp om den åtråvärda trofén som tilldelas 1:an. Sisteman (jumbon) får även han en trofé, inte så efterlängtad men ändå. Sisteman får även ett öknamn att bära med sig resten av året, kul? not. Jag måste tillägga att Touren är en intern tävling mellan en massa glada medelålders männ och däröver.
 
Ville bara visa mina nya brillor, progresiva, agresiva osv. är dom oxå.
 
Ha en go fredag och bedöva er inte allt för mycket där finns andra program än Let´s Dance.
 
 

Kommentera här: